Pirelli 185/65R15 88T CINTURATO P1 VERDE Pirelli

185/65R15 88T CINTURATO P1 VERDE
185/65R15 88T CINTURATO P1 VERDE
Bruttó 18 590 Ft / db
db

Technikai információk

Nyárigumi gyártó:
PIRELLI
Nyárigumi méret:
185/65R15
Nyárigumi súly- és sebességindex:
88T
Defekttűrő:
nem
Szegmens:
Személyautó
PIRELLI 185/65R15 nedves tapadás:
B
PIRELLI 185/65R15 üzemanyag fogyasztás:
C
PIRELLI 185/65R15 zajszint:
Zajszint 69dB
Idény:
nyári
Súly:
n.a.

Ez a 185/65R15 méretű autógumi T, tehát 190 km/h maximális sebességhez lett tervezve. A 88 súly indexe azt jelenti, hogy 560 kg maximális terhelést bír üzemszerűen a gumiabroncs.

Ez a nyári gumiabroncs a(z) PIRELLI autógumi gyártó abroncsa.

A(z) Pirelli márkáról

A Pirelli & C. SpA egy multinacionális vállalat, székhelye Milánóban, Olaszországban van. A cég a világon az ötödik legnagyobb gumiabroncs gyártó, több mint 160 országban van leányvállalata, 20 országban anyavállalata, melyek több mint 10 ezer munkást foglalkoztatnak.

Története:
A céget 1872-ben Giovanni Battista Pirelli alapította Milánóban. A Pirelli vállalatnak eleinte a búvárkodás terén volt nagy szerepe, hiszen légzőkészülékeket gyártott a búvárok felszereléséhez.
A vállalat tulajdonosa, Pirelli valójában gumiabroncsok előállítására és kábelek (távközlés) gyártásra törekedett, a cég létrehozta a Pirelli-kábelt, melynek 2005-ben a legnagyobb részvényese már a Goldman Sanchs cég volt, később ez a vállalat is eladta a kábelt a Prysmian részvénytársaságnak.
Az 1950-es években Giovanni Battista Pirelli engedélyt kapott Alberto Pirelli alelnöktől, hogy létrehozza az első gumigyárt Milánó híres felhőkarcolójában, a Pirelli-toronyházban.
1974-ben a Pirelli gumigyár előállította az ún. "széles radiál" gumiabroncsokat. melyet először a Lancia Ralli-ban szereplő Lancia Stratos autóin alkalmaztak. Ebben a korban a slick gumikat használták leginkább, melyek széles, csökkentett oldalfalú, sima felületű gumik voltak, ezzel szemben a radiál gumiabroncsok keskenyebbek voltak, és hamar elveszítették a tapadásukat is. Mindkét gumiabroncs teljesen használhatatlan volt a Lancia Stratos autóin, míg a radiál gumiabroncsok gyakorlatilag 10 km alatt elkoptak, addig a slick gumikkal teljesen vezethetetlen volt az autó. A Pirelli ennek érdekében, szintén 1974-ben létrehozott egy új gumifajtát, mely sima, széles, csökkentett oldalfalú, sugaras szerkezetű. Ezt a gumit legelőször a Porsche gyár tesztelte a legújabb autóján, a Porsche 911-n.
Napjainkban ezek az abroncsok az autóversenyzés számos kategóriájában használatosak, valójában a slick gumi továbbfejlesztett változatai, az abroncs elnevezésén nem változtattak, maradt a slick kifejezés.